40 min sen!!!

Hej Bloggen och alla andra!
Idag kom jag 40min försent till första lektionen!!! (idrott) Anledningen är/var att:
Imorse snozade jag typ 20min (hehe) men jag skulle ha hunnit till skolan i tid ändå. (Jag börjar/började 08.00.) När jag efter en kort promenad till stationen kom upp på perrongen, skulle tunnelbanan komma om ca 2min. "Bra, då hinner jag gå ända längst bak." Tänkte jag och styrde mina steg mot slutet av perrongen. När tunnelbanan äntligen kom så var det så mycket människor att  jag inte fick plats! Jag små sprang till nästa dörr-samma sak där, nästa- samma sak,och nästa och nästa. men yttligare nästa dörr fans det LITE (asså JÄTTE lite) plats kvar. Jag började springa men när det var typ 2-1meter kvar stängdes dörrarna och jag kom inte på den tunnelbanan!!!
SUCK...
Jag fick helt enkelt lov att vänta på nästa tunnelbana. "Men vad bra, nästa kommer ju om 5min! Då kommer jag bara 10min sent." tänkte jag. Effter som det var fullt längst bak i "första" så gick jag till perrångens mitt.
Men... tunnelbanan kom om 15min istället för 5min! Äntligen inne på tunnelbanan var det så trongt att ingen kunde falla, eller så föll en föll alla. man hade kropskontakt med ALLA som stog runtomkring en. Efter som det typ var "snöstorm" gick tunnelbanan ännu SEGARE än vanligt... när jag äntligen gick av vid skanstull, så var bussen också sen, men bara typ 3min eller nåt sånt. Så buss resan gick rätt snabbt.
Jag gick av vid Rosenlund och typ sprang till omklädningsrummet och böt om. Sen snabbt upp till idrottsläraren: Larisa, och för klarade varför jag kom 40min sent. Hon brukar inte undvika att skriva frånvaro om man kommer sent. Men tro det eller ej: Jag fick ingen frånvaro. För att det var fler med mig som kom sent. Även hon(Larisa).

Puss och kram!
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0