Bananchokladvaniljmuffins!

Heeej! Idag har jag bakat Bananchokladvaniljmuffins! Här är receptet jag använde:

Du behöver:
200g smör (som är smält)
3dl socker
3 ägg
1dl mjölk
4 1/2dl vetemjöl
1 1/2tsk bakpulver
2msk vaniljpulver
2st bananer
1chokladkaka (200g)

Ungn: 200-225grader
Tid i ungnen: 15-20min

Gör så här:
Sätt på ungnen.
Smörj och bröaen eller flera muffinsplåtar.
Rör fett och socker poröst.
Hacka bananerna och chokladen.
Rör ner bananen, chokladen och vaniljpulvret. 
Tillsätt resten av ingredienserna, vänta med mjölken till sist.
Fördela smeten i muffins plåten eller muffinsplåtarna.
Sätt in plåten eller plåtarna i ungnen i 15-20min.


Puss puss
//Linda


Kommentarer
Postat av: Jessica

GEEE MIIGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-06-14 @ 13:06:48
URL: http://ackiisej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0